Svar: Bagepulver til baby
23. august 2023
Alder:
7 mdr.
Hej Camilla
Tak for dit brev, jeg vil meget gerne uddybe :)
Ja, det er helt rigtigt forstået. Du bør ikke bruge bagepulver i pandekagerne til din dreng. Du kan sagtens lave dem uden, og selvom de ikke bliver helt så "fluffy", når du undlader bagepulver, så bliver de stadig lækre og kan fint spises.
Hvis du laver pandekager eller andet til hele familien, og disse så indeholder bagepulver, så sker der ikke noget ved, at din dreng spiser det samme, som I andre. Men du bør faktisk undlade bagepulver i den mad, som du laver til din dreng.
Det kan sammenlignes med salt. Du giver sandsynligvis ikke din dreng salt i maden, men hvis du f.eks. laver frikadeller til hele familien, og disse indeholder salt, så sker der ikke noget ved, at han får en af disse deller at gumle på. Men - laver du frikadeller kun til ham, så bør du undlade at bruge salt.
Det lyder som nogle rigtig lækre pandekager, og en super god måde at bruge rester af havregrød på - så bliv endelig ved med det, bare uden bagepulver :)
Fortsat god appetit! :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske